środa, 1 marca 2017

Ruszył portal internetowy opisujący likwidację linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra

__________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Informacja prasowa

Ruszył portal internetowy opisujący likwidację linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra


Czy uruchomienie linii kolejowej dowożącej pasażerów może doprowadzić do trwałego ożywienia portu lotniczego? W Polsce już są przykłady portów lotniczych ożywionych dzięki doprowadzeniu linii kolejowych dowożących pasażerów.

W pobliżu Olsztyna od 1996 roku działał port lotniczy w Szymanach, aż 55 km od miasta. Obsługiwał on przez lata niewielki ruch podróżnych:

Statystyki ruchu dla portu lotniczego Olsztyn- Mazury
RokPasażerowieCargoOperacje lotnicze
199826320180
199924530238
200018730788
200120490928
200210910516
20034480418
2004-2015000
2016471460702

Pasażerów do podróży lotniczych przekonało dopiero doprowadzenie linii kolejowej do tego portu lotniczego na początku roku 2016. W pierwszym roku po wprowadzeniu połączenia kolei pasażerskiej z centrum Olsztyna do portu lotniczego liczba pasażerów wzrosła ponad stukrotnie w porównaniu do roku 2003, i sięgnęła 47 tysięcy podróżnych. Jest to około 5-ciokrotnie więcej podróżnych niż port lotniczy Zielona Góra- Babimost obsłużył w 2016 roku. 

Olsztyn i Zielona Góra z jej Trójmaistem Lubuskim są porównywalnymi aglomeracjami pod względem potencjału demograficznego i ludnościowego. 

W porcie lotniczym Zielona Góra - Babimost także istnieje linia kolejowa długości około 3 km, zakończona dwoma stacjami kolejowymi, tylko że jest nieczynna, zarośnięta drzewami i krzakami. Jakiś czas temu ruszył profil w sieci społecznościowej Facebook, na którym publikujemy odpowiedzi różnych urzędów na postulat wycięcia krzaków z tej linii kolejowej i jej przywrócenia do użytku dla ruchu pociągów pasażerskich z Gorzowa czy Frankfurtu nad Odrą do portu lotniczego. Co więcej, część tej linii kolejowej jakiś czas temu rozebrano.

Autor strony apeluje napierw o budowę przystanku tymczasowego na końcu jeszcze istniejącej i nierozebranej linii kolejowej. 

Adres internetowy profilu o likwidacji kolei do portu lotniczego Babimost:


Obecna strona internetowa portu
Niestety, obecna strona portu lotniczego Zielona Góra nie działa. Pod adresem http://www.lotnisko.lubuskie.pl/ znajduje się pusty ekran i ciąg znaków: 1538.v.tld.pl
Wykonano za to nową stronę internetową dostępną pod adresem http://airport.lubuskie.pl/ Niestety, z nowej strony usunięto miesięczne statystyki ruchu pasażerów, co jest jej wielkim minusem.




Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komunikaty