sobota, 30 stycznia 2021

Wniosek o naprawę kolei linowej na szczyt masywu Piastenhöhe


Akcja społeczna Agencji Prasowej Merkuriusz Polski

Zielonogórska akcja na rzecz odbudowy zabytków atrakcyjnych turystycznie 

Newsletter #46

Czterdziesta szósta propozycja przebudowy miasta w taki sposób by było bardziej atrakcyjne turystycznie 

do władz miasta w sprawie poprawy bezpieczeństwa i jakości stoków

Po Zielonej Górze na nartach czy na snowboardzie. Aktualny  raport warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe.

Piastenhöhe snowsports complex, Zielona Góra: snowpark/ stok narciarski
Wniosek o poprawę bezpieczeństwa i warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe. Wniosek o naprawę kolei na szczyt masywu Piastenhöhe.
--

Szanowni Państwo, 

Czy samorząd wspiera naprawę zniszczonych w wyniku II wojny światowej kompleksów sportowych?  Kompleks sportowy z którego korzystam, jest bardzo zniszczony: od 90 lat nie remontowano rynien sieci sankostrad. Na szczycie góry "Tatrzańska" po przeciwległej stronie szczytu, znajduje się szeroka rynna ziemna, pozostałość po jakiejś trasie, czy to saneczkowej, czy innej. Na dołączonym schemacie zaznaczyłem tą infrastrukturę jako "ruiny koryta trasy". Jest to zagadkowe, jakie było przeznaczenie tego koryta ziemnego. 

Na dołączonej grafice znajduje się budowla parkowa której ruiny nadal są widoczne. Czy taką budowlę można odtworzyć jako np. altanę? 

Przypomnę że miasto ma korzystne warunki do uprawiania sportów zimowych, stoki są pełne korzystających wg stanu z dnia dzisijeszego. Aktualny raport warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe jest dołaczony.

W wyrwie stoku środkowego złamałem płozę sanek. Brakuje sztucznego naśnieżania. W roku 1981 zbudowano kolej linową, która działa coraz bardziej sporadycznie: ostatni raz ją wznowiono 11 lat temu, obecnie stoki porzucono, kolej linową także opuszczono. Trasa łagodna jest zatarasowana zwalonymi drzewami, trasa stroma ma widoczne przetarcia. Ja z tego snowparku korzystam na codzień jeżdżąc na snołbordzie.


Wnoszę o rozważenie prowizorycznego wznowienia ruchu kolei linowej na szczyt Góry Tatrzańskiej masywu zwanego dawniej Piastenhöhe jeszcze w sezonie 2021. Kolej ta działałaby tylko w weekendy sezonu 2021. Kiedyś, przed wielu laty podawano koszty wznowienia ruchu (zamontowanie liny nośnej orczyka etc.) na ok. 10 tys. PLN. Urównanoby prowizorycznie muldy na 3 stokach- już obecnie je wyrównując. 

Pozdrawiam

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komunikaty