Zielona Góra,

sobota, 18 kwietnia 2020

Komunikat prasowy UZ: Rekrutacja na Uniwersytet Zielonogorski będzie dostosowana do terminów matur!

Redakcja serwisu otrzymała list z UZ:
 ---------
Od: Ewa Sapeńko <e.sapenko na serw. adm.uz.zgora.pl>
Date: pt., 17 kwi 2020 o 12:49
Subject: Rekrutacja na Uniwersytet Zielonogorski będzie dostosowana do terminów matur!
To: Ewa Sapeńko <e.sapenko na serw. adm.uz.zgora.pl>


W związku z ogłoszoną informacją Ministra Edukacji Narodowej o przesunięciu egzaminów maturalnych informujemy, że harmonogram rekrutacji na studia (pierwszego stopnia i jednolite magisterskie) będzie dostosowany do przesuniętych terminów matur, a Uniwersytet Zielonogórski dołoży wszelkich starań, aby tegoroczni maturzyści nie byli poszkodowani w rekrutacji na studia.

Kalendarz tegorocznej rekrutacji będzie dostosowany do terminów matur. Będziemy na bieżąco informować o wszelkich działaniach dotyczących tegorocznej rekrutacji, a wszystkie zmiany będą się pojawiały na stronie www.rekrutacja.uz.zgora.pl

 

 

***

Na rok akademicki 2020/2021 Uniwersytet Zielonogórski przygotował ponad 60 kierunków studiów na studiach I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich  w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Oferta wszystkich kierunków studiów jest dostępna na stronie: www.rekrutacja.uz.zgora.pl/kierunki/

 

Uniwersytet Zielonogórski dysponuje 6 domami studenckimi w Zielonej Górze oraz 2 akademikami w Sulechowie. Opłata uzależniona jest od liczby miejsc w pokoju i wynosi od 210 zł w pokoju 3-osobowym do 405 zł w pokoju 1-osobowym + w niektórych dodatkowa oplata za media.

 

Oferujemy też pomoc materialną dla studentów:

* stypendium socjalne 780 zł, stypendium socjalne w zwiększonej wysokości 1050 zł;

* stypendium dla osób niepełnosprawnych od 300 do 500 zł;

* zapomogi (jednorazowo od 100 do 1500 zł, maksymalnie dwie w roku akademickim);

* stypendium rektora 780 zł;

Więcej na:  www.dss.uz.zgora.pl

 

 

 

Ewa Sapeńko

Rzecznik prasowy

Uniwersytetu Zielonogórskiego

ul. Licealna 9

65-417 Zielona Góra

(...)

 

Członek Stowarzyszenia

PR i Promocji Uczelni Polskich

www.prom.edu.pl

 

 





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Aktualności z Urzędu Miasta