Zielona Góra,

piątek, 10 stycznia 2020

Wniosek do rady miasta w sprawie wyznaczenia buspasów przy Centrum Przesiadkowym


Date: Friday, January 10, 2020
Subject: Wniosek do rady miasta w sprawie Centrum Przesiadkowego




Do Rady miasta Zielona Góra

Szanowni Państwo,
Wnoszę o rozważanie wyznaczenia buspasów na jezdni przy Centrum Przesiadkowym.
Dzięki drobnej zmianie w organizacji ruchu w okolicy CP- można dokonać niemalże bezkosztowej przebudowy obecnego Centrum Przesiadkowego przy dworcu PKP na dwupoziomowe Centrum Przesiadkowe.

Przez miasto kursują autobusy dalekobieżne Flixbus które jadą górnym wiaduktem. Jest to wiadukt w ciągu ul. Sulechowskiej.

Ja pamiętam z dzieciństwa przejścia dla pieszych w połowie wiaduktu i przystanki komunikacji miejskiej na środku tegoż wiaduktu.

Proponuję przywrócić te rozwiązania. Są one pokazywane jako wzorcowe dla planowania systemu przesiadkowego. Idealnie nadaje się do realizacji tego zadania obecna już istniejąca infrastruktura w postaci wiaduktu w ciągu ulicy Sulechowskiej.

Według mnie- najtańsze rozwiązanie i być może najlepsze to wyznaczenie buspasów na połowie wiaduktu nad torowiskiem kolei.  Obs pasy jrzdni od strony dworca PKP przerobione byłyby na buspasy.

Samochodom pozostałyby dwa pasy ruchu - jezdnia wiaduktu po stronie wschodniej. Dwa pasy jezdni po stronie zachodniej przeznaczonoby tylko dla pojazdów uprzywilejowanych i komunikacji.

Czy można zlecić wykonanie planów przebudowy oznakowania i ew. zmian infrastruktury fragmentu wiaduktu nad centrum przesiadkowym- na drugi poziom centrum przesiadkowego?

Czy już obecnie możnaby przywrócić lub zrobić od nowa- przystanek autobusowy bez zatoki autobusowej- tylko po jednej stronie ulicy- na wiadukcie- na wprost wyjścia z centrum przesiadkowego na wiadukt? Byłby to dodatkowy peron centrum przesiadkowego. Zamontowanoby wyświetlacze i dodano zadaszenie. Poszerzonoby chodnik w miejscu przystanku komunikacji publicznej.  

Po przeciwnej stronie jezdni w przyszłości można by dodać przystanek w kierunku przeciwnym. Wymaga to jednak przebudowy wiaduktu.  Niemniej już obecnie można wykorzystać -połowicznie- możliwość jaką daje układ wiaduktu ponad centrum przesiadkowym.

Gdyby przebudować ten fragment wiaduktu dodając na zachodniej jezdni wiaduktu- dwa perony przystanku komunikacji publicznej-w obu kierunkach- na wiadukcie nad torami, to centrum przesiadkowe zyskałoby drugi poziom.  Mogą tutaj stawać linie 1, 5, 17, 44 etc. Skróceniu uległby czas podróży autobusem z południa na północ miasta.  Wyeliminowanoby objazd i pętle ulicami Staszica- Bema tychże linii wydłużające ich trasę. Przyniesie to oszczędności na czasie podróży.  

Pozdrawiam

Proszę o odniesienie się do propozycji.

Z szacunkiem
Adam Fularz
Transport.org.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Aktualności z Urzędu Miasta