Zielona Góra,

środa, 30 października 2019

Pytanie do UMWŁ o naprawę dawnych przystanków kolei na terenie Łodzi.


Temat: Pytanie do UMWŁ o naprawę dawnych przystanków kolei na terenie Łodzi.
Do: "w.s.sekretariat Kasia1981" <prasowy@lodzkie.pl>


W Łodzi zlikwidowano liczne stacje kolejowe. Wybrałem dwa nieużywane przystanki które nie będą wznowione od grudnia 2019 r. - pociągi podmiejskie pominą je bez zatrzymania.

Prosimy o oznaczenie, które z nich zostaną naprawione, uprzątnięte, albo odbudowane celem uruchomienia w najbliższym czasie? Być możetechnicznie jest możliwe uruchomienie na nowo tych przystanków.

Wiele z tych krawędzi peronowych jest tylko zaniedbana, na przykład od dekad nie koszono trawy ani nie malowano istniejących wiat czy nie naprawiano przerdzewiałego dachu w takiej wiacie. Które z nich będą uruchomione?



1. Propozycja: Wykorzystanie nieużywanego przystanku kolei obwodowej: Łódź Andrzejów Szosa pokosztuje niewiele. Przystanki są niewykorzystane, wystarczy je naprawić i zatrzymywać tutaj stałą linię ŁKA, która skomunikowałaby te rejony Łodzi z centrum miasta. 

Kolejna propozycja to włączenie do sieci przystanków pasażerskich przystanku Łódź Widzew Janów, który istnieje, ale jest nieużywany. Czy jest możliwe uruchomienie na nowo tego przystanku kolejowego dla składów kursujących z Widzewa do Olechów Wiadukt od grudnia br.?

Znajduje się on 1,8 km na wschód od stacji Łódź Widzew. Gdy zostanie uruchomione połączenie z Olechowa do dworca Łódź Fabryczna, nowy przystanek może przyciągnąc podróżnych z całej dzielnicy. Należy jednak poprawić piesze dojścia do tego przystanku i odpowiednio poprawić jego infrastrukturę. 

Z wikipedii: "Otwarty w 1940, służył jako przystanek dla działkowców oraz pracowników licznych w tym okresie na Janowie szklarni. Do roli poczekalni dworcowej przystosowano stary wagon towarowy (tzw. Wagon bydlęcy). Na przełomie lat 80. i 90., w związku z rozrastaniem się sieci MPK Łódź oraz wzrostem liczby prywatnych samochodów, przystanek stracił rację bytu. Zamknięty w 1991 roku, przez jakiś czas służył jeszcze jako przystanek służbowy dla pracowników pobliskiego zakładu  (w którego skład wchodziła również oddana do użytku w 1942, obecnie również nieczynna, parowozownia pomocnicza). Ostateczna likwidacja nastąpiła w 2004 roku."

Wszystkie te dwie propozycje nie przewidują budowy nowych linii kolejowych, ale zakładają wykorzystanie nieużywanej infrastruktury. 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Aktualności z Urzędu Miasta