Zielona Góra,

wtorek, 23 stycznia 2018

Urząd Miejski odpowiedział na zarzuty w sprawie elektrycznych autobusów MZK

Pytanie redakcji: 
Dlaczego UM Zielona Góra zdecydował się zainwestować w jeszcze niepewne technologie autobusów o nietypowym źródle energii zamiast np. w coś sprawdzonego-choćby sieć tramwaju wzorem Olsztyna?  

Starczyłoby na co najmniej jedną linię tramwaju z taborem. 

W Częstochowie gdzie rok temu zainwestowano w 40 autobusów w nowej technologii-aż 39 z nich jest wg medialnych doniesień- niesprawnych. Jeden z nich miał spłonąć. Przewody elektryczne miały być w nich niewłaściwe zaizolowane. Producent ma zaś problemy finansowe i nie serwisuje taboru sprzed roku.  

Czy UM nie powinien zrezygnować z obecnej inwestycji i np. budować system tramwaju jak w Olsztynie? 


Odpowiedź władz miasta

Od: Monika Zapotoczna
Data: 23 stycznia 2018 09:28
Temat: Odp. pytanie o nowe autobusy dla MZK z dnia 15.01.2018


Witam,

w Olsztynie jest zupełnie inny niż w Zielonej Górze układ intensywnej
zabudowy - dość wąskie pasmo z północy na południe, z peryferyjnie
położoną największą sypialnią miasta - dzielnicą Jaroty. Pomimo to, jak
się okazało po uruchomieniu pierwszych trzech linii tramwajowych pod
koniec 2015 r., z różnych przyczyn (także ruchowych - brak tras
równoległych skutkujący paraliżem całego miasta w przypadku nawet drobnej awarii) niezbędna stała się bardzo kosztowna rozbudowa dopiero co uruchomionego podsystemu komunikacji tramwajowej.

Za kwotę, za którą ewentualnie można byłoby wybudować jedną trasę
tramwajową, w Zielonej Górze modernizowana jest cała flota autobusowa i realizowany szereg innych inwestycji. Jedna trasa nie rozwiązałaby
problemów transportowych całego miasta, a na budowę sensownej sieci
połączeń komunikacji tramwajowej nie ma zarówno środków na wkład własny w budżecie miasta, jak i dostępnych środków pomocowych z Unii Europejskiej.  

Uruchomienie komunikacji tramwajowej nie było więc dla Zielonej Góry alternatywą.

Podaje Pan przykład Częstochowy, która jako jedyna w kraju, zdecydowała się na zakup autobusów hybrydowych - w technologii gazowo-elektrycznej (CNG). Miasto Zielona Góra nie prowadzi takiej inwestycji - nabywa tabor w sprawdzonej technologii wyłącznie elektrycznej, opisany problem Częstochowy więc nas zupełnie nie dotyczy.


Monika Zapotoczna
Z-ca Dyrektora Departamentu Prezydenta Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra

tel. (+48) 68 4564 106





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubuskie Wiadomości